پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261896
آمادگي ايران براي گسترش صلح و امنيت در جهان و جلوگيري از ظلم به ملت‌ها
تاریخ انتشار : 1402/06/28 20:31:35
نمایش : 433
رئيس جمهور جلوگيري از زياده‌خواهي سلطه‌طلبان را از جمله انتظارات مردم از سازمان ملل دانست و بر آمادگي ايران در مشارکت براي گسترش صلح و امنيت در جهان و جلوگيري از ظلم به ملت‌ها تاکيد کرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ سيدابراهيم رئيسي در ادامه برنامه‌هاي سفر خود به نيويورک، با «آنتونيو گوترش» دبيرکل سازمان ملل ديدار و گفت‌وگو کرد و ضمن تقدير از تلاش‌هاي دبيرکل و دبيرخانه سازمان ملل، توجه به خواست ملت‌ها در اجراي عدالت، رفع تبعيض و فقر و همچنين امنيت پايدار را از جمله ماموريت‌ها و وظايف اصلي سازمان ملل برشمرد.

وي جلوگيري از زياده‌خواهي و سلطه‌طلبي را از جمله انتظارات مردم از اين سازمان دانست و با بيان اين‌که «جنگ‌افروزي طبيعت قدرت‌هاي بزرگ و نظام سلطه است»، اقدامات سازمان ملل براي جلوگيري از اين رويه‌هاي خطرناک و مخل صلح و ثبات جهاني را ضروري خواند.

رئيس جمهور با اشاره به نگراني کشورها در قبال آينده سياسي و اجتماعي افغانستان، يمن و سوريه و همچنين تجزيه‌طلبي در آفريقا در سايه زياده‌خواهي و قدرت‌طلبي نظام سلطه، نقش مهم سازمان ملل در جلوگيري از ظلم به مردم اين کشورها را يادآور شد.

وي با بيان اين‌که «بناي جمهوري اسلامي ايران همکاري با سازمان ملل است»، بر آمادگي ايران در مشارکت براي گسترش صلح و امنيت در جهان و جلوگيري از ظلم به ملت‌ها تاکيد کرد و از دبيرکل سازمان ملل خواست اخبار مربوط به ايران را مستقيما و از مسير درست و صحيح پيگيري و دريافت کند چرا که رسانه‌هاي تحت تاثير نظام سلطه تصوير درستي از ايران ارائه نمي‌دهند.

رئيسي عدالت جنسيتي و توجه به حقوق زنان در جمهوري اسلامي ايران را در دنيا کم نظير خواند و حضور چشمگير زنان و دختران ايراني در عرصه‌هاي مختلف علمي، ورزشي، اجتماعي و فرهنگي را از مصاديق آن برشمرد.

«آنتونيو گوترش» نيز در اين ديدار ضمن ابراز علاقمندي به توسعه همکاري‌ها بين سازمان ملل و جمهوري اسلامي ايران، از ايجاد تحولات مثبت در مناسبات ايران و عربستان به عنوان دو کشور اثرگذار بر ثبات منطقه استقبال کرد.

دبيرکل سازمان ملل همچنين ضمن تقدير از نقش سازنده ايران در قبال تحولات يمن، بر حمايت اين نهاد بين‌المللي از ابتکارات ايران براي پايان بخشيدن به بحران يمن تاکيد کرد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html